Skip to main content

Home/ Groups/ Problem Based Learning
carmen royo

Enquesta polldaddy - 3 views

  •  
    He preparat en 3 minuts aquesta enquesta. Animeu-vos a provar Polldaddy (sembla publicitat,oi?)
jordi guim

Calendari - 3 views

    • jordi guim
       
      Aquesta pàgina és molt important Aprendre a aprendre Aprenentatge permanent, són centrals per la pedagogia actual
Noé Larrosa

Web de Julio Basulto Marset - Dietista-Nutricionista - 3 views

shared by Noé Larrosa on 16 Dec 10 - No Cached
  • Dar ejemplo y tener paciencia, entre las claves para que los niños tomen fruta/verdura
  • Dieta Mediterránea, útil para no ganar peso con los años
  •  
    Aquest és un crack de la nutrició que ja el varem tenir per S.Feliu de Guíxols el passat Abril...crec que es pot treure molt de suc a la seva web. En Julio és un gran comunicador (recordo un auditori que va seguir amb molt d'interès les seves explicacions esquitxades d'humor). Recordo també que en Basulto va remarcar el fet que consumim excessives proteïnes (mireu-vos el vídeo de TV2 que adjunta referent a l'excessiu consum de carn). Disposo també del seu llibre "No más dieta. Por qué las dietas milagrosas no funcionan o cómo aprender a comer saludablemente" que pot ser una bona font d'informació. Salut i bons aliments, mai millor dit.
  • ...3 more comments...
  •  
    Disculpeu la reiteració, però crec que és important que us mireu el vídeo de TV2 que adjunta la web d'en Julio Basulto referent a l'excessiu consum de carn: http://www.seiahs.info/videos/20101118/project2.html ...potser així podríem consensuar a la wiki que un menú vegetarià total (encara que complet en proteïnes) o un menú basat en plant-based-diet (a on es redueix la proteina animal clarament) tampoc és cap extremisme i es podria plantejar com a solució per el problema1(després tothom pot completar a casa seva com vulgui la seva dieta, vegetariana o no, amb porc o sense, amb X o sense Y, ...)
  •  
    Noé, crec que si plantegem un menú totalment vegetarià a uns pares que s'han queixat que no se segueixen els seus costums alimentaris (la majoria dels quals no tenen per què ser vegetarians: tenim vegans, però ni els sikh, ni els budistes, ni els hinduistes, ni els macrobiòtics tenen perquè ser-ho, i els musulmans, cristians i jueus certament no acostumen a ser-ne), ens el tiraran pel cap. Perdona, però em sembla que t'estàs obsessionant amb el vegetarianisme i que estàs descuidant les altres possibilitats: hi ha moltes altres opcions, i són més majoritàries que la que t'absorveix. ROSER
  •  
    Completament d'acord amb tu Roser...potser aquests darrers dies m'estic obsessionant amb el vegetarianisme i potser aquest treball ABP em permetrà contestar a la pregunta que la Lourdes feia en l'anterior reunió Skype ("I a mi això, per què em serveix?"). Potser a mi tot això em servirà per modificar la meva alimentació un xic més i fer-la tendir al vegetarianisme... Ja t'he dit a la wiki que mai l'alimentació s'ha "d'introduir" o imposar...sempre s'ha d'oferir. El problema que tenim és que hem de trobar possibles solucions al problema1(fosc, complex, etc.) i per mi aquesta del plat únic (sense carn) és una possible solució més a valorar (ja he donat els arguments a favor i en contra d'aquesta proposta a la pàgina). A l'inici d'aquesta fase d'investigació també plantejava la possibilitat d'un menú omnívor amb diversos plats(encara que per mi no és tant rellevant el fet de que es mengi tot simultàniament o consecutiva). És una altra possibilitat a valorar. Ja he manifestat a la wiki i al Diigo la meva predilecció per la dieta mediterrània (dieta de la que sóc seguidor): consumeixo molts cereals, llegums, fruites, fruits secs, verdures i hortalisses, normalment només unes 3/4 racions de proteïnes animals a la setmana (més peix i ous que carn, poc làctics...)...procuro mai bollicaos, ni McPollos, ni...procurant sempre aplicar el sentit comú. Bé, només per polemitzar: una altra possibilitat és oferir a diari McPollos, amb doble de patates fregides, gelat greixós de vainilla/xocolata, tot regat amb Coca-cola o Fanta...els alumnes contents i t'asseguro que molts pares també ho estarien...ara en serio, recordo una reunió de l'AMPA Gaziel on els pares se'm van tirar al coll perquè volia incrementar la verdura de 2 a 3 racions setmanals (jo els deia que el menjador escolar era una oportunitat més per educar en la salut i em contestaven que "mi hijo no se comerá eso, el prefiere más carne, los S.Jacobos, calamares a la romana,e
  •  
    Ni jarta vino McPollos! No me'ls prenc a casa, i no voldria que els meus fills (si en tingués) en prenguessin fora. Em sembla que els meus fills es criaran veient aquell extra de Supersize Me que em sembla que vaig adjuntar en un missatge de la Discussió de la wiki, mentre mengen menjar que la seva mare els fa a casa (gelats inclosos: em surten molt bons). Em sap greu si he sobrereaccionat una mica, però fa dies que et vaig sentint parlar de la dieta Veg i avui ja no m'he pogut aguantar més: com que tinc una mica de sobrepès, m'han intentat convertir en vegetariana més d'una vegada ("has de prendre més verdura", "has de prendre menys carn") i tot el que van aconseguir va ser desequilibrar-me totalment la dieta. I estic parlant de dietistes! Jo veia que m'anava quedant sense energia i que no tenia esma per a res, i que cada cop menjava menys perquè arriba un punt que la verdura no ve de gust (quan n'has pres per dinar, per sopar, per berenar, per esmorzar... diversos dies seguits), i encara m'engreixava! El resultat va ser tornar a menjar normal (la meva família sempre ha estat pobra, de manera que de petita no coneixia altra dieta que la mediterrània: l'he mamada). Tinc molta energia i molta empenta, i no m'engreixo. Continuo vora els 100 kg, però no m'engreixo. Tampoc m'aprimo. Però és perquè tinc una malaltia (hipotiroïditis de Hashimoto), no perquè mengi massa o perquè no faci esport. Tu no saps quina tranquiL·litat quan ho vaig descobrir! Però, és clar, ara estic una mica sensibilitzada amb el tema. Em sap greu haver-ho pagat amb tu... ROSER
  •  
    Carai Roser, què faria jo sense les teves "aportacions-àncores"? Res, perdre el rumb en aquest mar de la UOC. Jo trobo que les teves intervencions i sentit de l'humor animen (com a mínim a mi, no es tracta ara de rememorar l'antològic xat "antenista"), enriqueixen el debat (i més al compartir experiències o vivències personals) i afavoreixen la creació de coneixement compartit. Gràcies un cop més. Per cert, com que m'enrotllo tant veig que l'anterior comentari que he afegit no surt complet. Ara el torno a posar complet. " ...ara en serio, recordo una reunió de l'AMPA Gaziel on els pares se'm van tirar al coll perquè volia incrementar la verdura de 2 a 3 racions setmanals (jo els deia que el menjador escolar era una oportunitat més per educar en la salut i em contestaven que "mi hijo no se comerá eso, el prefiere más carne, los S.Jacobos, calamares a la romana,etc.")...bé, no se si això és ésser radical però em vaig sentir com l'Otegui en una assemblea del sindicat de policia nacional. Seguim."
jordi guim

Blogger: PBL - Primera aproximación la ESO - 4 views

  •  
    Posibles problemas para ESO
carmen royo

polldaddy, Taller de Blogs - 3 views

  • Vamos a hacer una encuesta
  •  
    Polldaddy pot ser una eina interessant per preparar enquestes, però si es poden fer entrades gràficament amb Diigo serà fantàstic
  •  
    Completament d'acord amb tu Carmen. Aquest Diego és genial...com el sentit de l'humor d'en Forges.
guida alles

Estudio sobre el impacto de PBL en aprendizaje universitario - 3 views

  •  
    Estudio sobre el impacto del PBL (problemas) sobre los alumnos de la Universidad de Bio-Bio (Chile) Conclusiones muy positiva. 
jordi guim

Food-Growing-Potential.jpg (JPEG Imagen, 1100x819 pixels) - 2 views

  •  
    Mapa interesante sobre alimentación
jordi guim

Gallery: WISE's Greatest Hits - 2 views

  •  
    Imágnes de WISE
jordi guim

Tech Learning TL Advisor Blog and Ed Tech Ticker Blogs from TL Blog Staff - TechLearnin... - 2 views

    • jordi guim
       
      Deberían tomar de este artículo muchos defensores de las "Nuevas Tecnologías"
jordi guim

Herramientas - 2 views

  •  
    Herramientas de la escuela Iona
jordi guim

Catalunya - Spain - Latest News (Press Releases) - 2 views

  •  
    Molt interessant
jordi guim

EE UU-Europa: un gran abismo digital · ELPAÍS.com - 2 views

shared by jordi guim on 12 Oct 11 - No Cached
  •  
    Parece que aquí no caminamos en el mismo sentido que el del progreso. Las editoriales, los políticos, los consejeros,... todos miran hacia otro lado cuando hablamos de digital, sólo le prestan atención periodistas, empresas y políticos: ganancia inmediata! , invertir, innovar, progresar, queda bien para titulares, pero en el momento de cambiar los Curriculums docentes entonces es otra cosa. ¡Da pena nuestro panorama oficial en pedagogía!
jordi guim

Aligning the quantum perspective of learning to instructional design: Exploring the sev... - 2 views

  • human learning is experienced when a connection is discovered
  • behaviouralism
  • Cognitivist theory
  • ...21 more annotations...
  • social constructivism
  • Connectivism
  • Connectivism
  • The quantum perspective of learning takes the concept of multiple dimensions one step further and suggests that there are innumerable dimensions that exist that influence learning
  • First, memory in the quantum perspective of learning is posited to be highly connected through the passage of time and space where it becomes identified and mediated by the past, present, and future. Second, memory can be either conscious or unconscious. Finally, memory is felt to be formed through decoding and encoding within a continuous cycle of inputs and outputs.
  • Input culminates as learning or output, which is then in essence “recycled” as the learning is again reflected as input to self or others.
  • All learning can be conceptualized in this cycle, where there is continuous input and output of information.
  • Science-based learning is traditionally expressed in terms of the acquisition of knowledge of scientific properties and equations
  • Thus science learning is thought to be consistently transformative, highly innovative, and creative in nature
  • Creative learning is defined as learning that embraces “both rational and intuitive epistemologies”
  • Emotional intelligence
  • Arts-based learning uses various art forms as learning modalities
  • Learning is multidimensional; Learning occurs in various planes simultaneously; Learning consists of potentialities which exist infinitely; Learning is holistic/holographic and is patterned within holographic realities; Learning environments are living systems
  • what, who, why, where, and when.
  • Online teaching and learning strategies
  • Creative learning strategies
  • multiplicity of instructional strategies
  • Online group work and discussion forums are teaching strategies that can help students work through ethical dilemmas.
  • Photovoice (PV) is an example of an APT that facilitates holistic learning.
  • The quantum perspective of learning involves encouraging learners to select resources that meet their learning style preferences
  • In the quantum perspective of learning, learning is influenced by a myriad of factors including culture, sociality, behaviour, cognition, spirituality, and others
jordi guim

Small group teaching index - 2 views

  •  
    Trabajar con grupos pequeños, especialmente en PBL
jordi guim

Materials for PBL - 2 views

    • jordi guim
       
      Muy interesante
    • Noé Larrosa
       
      Molt bo l'enllaç...el problema em recorda a un que volia plantejar l'any passat a tutoria (finalment no va ser possible per falta de temps) . Jo ho hagués fet "my way", sense metodologia ABP i amb pissarra de guix ( web -2.0). Potser estaria bé desenvolupar-lo per ABP i digitalment. En comptes del cotxe el problema seria: "Quin ha de ser el teu sou per ser independent?". Amb aquesta activitat de tutoria volia fer conscient a l'alumnat de 4t d'ESO del que costa guanyar les garrofes, de les dificultats que podrien trobar al mercat laboral (mileuristes) i de la conveniència d'aprofitar el temps de treball a l'IES. a) Primer entre tota la classe hauríem de fer llista de coses necessàries per viure (1.Euros per menjar-productes llar/ mes , 2. Per lloguer de pis/mes, 3. Per consums aigua , gas i electricitat, 4.Per consums telèfon-internet-mòvil, 5.Per cotxe(gasolines+assegurances), 6. Per roba, 7. Per oci-sortir de marxa, 8. Per hobbies-estudis, etc.). També es poden retallar els dos darrers punts per no vitals. b) Ens repartim les coses necessàries de la llista per grups (De 6 a 8 grups de 3-4 alumnes) i tots els components de cada grup pregunten/investiguen a casa seva quans diners es necessiten per pagar el concepte que els han assignat. També cadascú del grup pregunta als pares què cobren. c) Fer la mitjana dintre de cada grup per saber els diners que suposen cada concepte mensualment. Posar en comú amb el gran grup. d) Sumar els vuit conceptes per saber quins diners de mitjana són necessaris si volem ser independents dignament. e) Fer la mitja dels sous de 2 o 3 pares de cada grup. Valorar la feina i sacrifici que fan els pares. f) Debat a classe per valorar resultats. Activar el debat comentant que en una primera feina (sense formació) si es té sort es poden cobrar1000 euros... tot i que han de saber que molta gent no els cobra! Bé, es pot madurar la idea i intentar amb tot el que aprenem en aquest bloc fer realit
jordi guim

Consultora TIC en educación e-studi - e-studi TIC y educación - 2 views

  •  
    Muestra de la capacidad de innovación
‹ Previous 21 - 40 Next › Last »
Showing 20 items per page