Skip to main content

Home/ ctic_ade_aula9_2011/ Contents contributed and discussions participated by Albert Guarda

Contents contributed and discussions participated by Albert Guarda

Albert Guarda

Filantropía o RSC - 1 views

  •  
    Descripció: Blog Filo-empresarial que fa una diferència acurada entre RSE i la filantropia empresarial Valoració crítica: El autor argumenta molt bé la diferencia entre filantropia i RSE. També subratlla la importància que té que conciliar la vida laboral i empresarial per donar valor a la empresa i que el treballador la senti com a seva. Aclareix que la RSE no és tracte de fer actes de donació, sino d'implicar-se de manera directa i propera amb la comunitat en la que la empresa hi forma part. Justificació: L'Article diferencia molt bé la filantropia i la RSC.
Albert Guarda

¿Es la Filantropía parte de la Responsabilidad Social? - 0 views

  •  
    Descripció: Diari de caràcter econòmic en el que s'exposen les diferents punts de vista per la gestió responsable empresarial. Hi ha molta informació relacionada amb la RSE o RSC. Valoració Crítica: Hi ha diversa informació clara i concisa que aclareix diferents punts de vista que és tenen de la RSE dintre del marc de la filantropia empresarial com a recurs dintre de la RSC. Objectiu: Fa una distinció acurada entre la RSC com a estratègia o filantropia empresarial.
Albert Guarda

Web Oficial del ICO - 0 views

  •  
    Descripció: Pàgina web oficial del "Instituto de Crédito Oficial" en el que sens indica els beneficis de la RSE per les PYME, la definició de la Responsabilitat Social Empresarial, La Llei d'Economia i Sostenibilitat, els objectius i beneficis de les empreses al aplicar la RSE i com participar en aquest programa en el que el govern i una organització externa ajuden i formen a l'empresa per aplicar la RSE. Valoració crítica: Aquesta web oficial del ICO amb col*laboració de la "Red Española del Pacto Mundial de las Naciones Unidas" dona a entendre que aplicar la RSE dona un valor afegit a l'empresa. El Objectiu principal del programa es ajudar a les empreses de forma gratuïta a elaborar el pla de Memòria de Sostenibilitat a través de formació presencial/online a càrrec del govern. Justificació: Font fiable per la reproducció d'informació oficial. Web oficial important per donar constància que elaborar una Memòria de Sostenibilitat és totalment gratuïta.
Albert Guarda

La responsabilidad social corporativa aumenta el valor de las empresas - 1 views

  •  
    Descripció: Article que defensa una investigació i enquesta realitzada a grans Directors i líders empresarials que consideren que la Responsabilitat Social Corporativa o Responsabilitat Social Empresarial ha deixat de ser una decisió filantròpica. La RSE ha passat a ser un factor estratègic per augmentar el valor econòmic i la seva imatge empresarial. Valoració crítica: L'Article explica que les empreses han deixat d'aplicar la Responsabilitat Social Empresarial de forma filantròpica sino com estratègia empresarial. Defensa positivament la unitat Social i Mediambiental dintre de la RSE. Trobo interesant que expliqui que hi ha empreses que emprant la deslocalització als països del primer mon, localitzant les seves fàbriques al tercer mon, on no hi ha una clara defensa dels drets humans, el treball infantil i de la llei d'ajustament d'emissió de gasos tòxics, això m'ha qüestionat el possible frau que podrien fer les empreses dintre del marc de al aplicar la RSE i el perill que sotmet l'empresa a la seva reputació. Justificació: Aquest article en particular obre la porta a pensar que les empreses han deixat d'aplicar una actitud filantròpica per afegir la RSE com una estratègia per augmentar el valor de l'empresa.
1 - 4 of 4
Showing 20 items per page