Skip to main content

Home/ Small Business/ نشت یابی لوله را به چه شکل انجام دهیم؟
aliostad70

نشت یابی لوله را به چه شکل انجام دهیم؟ - 0 views

رفع_گرفتگی_لوله تشخیص_ترکیدگی_لوله نشت_یابی_لوله

started by aliostad70 on 08 Jun 19
  • aliostad70
     

     
    تشخیص ترکیدگی لوله را چه طور انجام دهیم؟


    پارگی لوله در بیشتر ساختمان ها امری طبیعی است که برای نشت یابی لوله می بایست از مرکزها و شرکتهایی که‌این سرویس ها را انجام میدهند درخواست سرویس رسانی فرمائید برای انجام این کار از دستگاهی به کار گیری می نمایند و مکان ترکیدگی را شناسایی می نمایند . این دستگاه به صورتهای متمایز مو جود می‌باشد . اما صرفا مدل صوتی این دستگاه در کشور‌ایران موجود است .
    زمانی لوله ای از ساختمان ترکیده می شود شناسایی مکان ظریف ترکیدگی بوسیله آدم قابلیت و امکان پذیر نمیباشد و نمی تواند عالی تشخیص دهد صدای چکه آب دقیقاً در کدام قسمت است اما این دستگاه , امواج آب را تشخیص می‌دهد .




    نشت یابی لوله را چه گونه انجام دهیم؟


    مبنا کار این دستگاه با امواج است که گیرنده و فرستنده امواج دارااست گیرنده و فرستنده آن , داخل محیط قرار دارند که به حالت کپسول است برای تشخیص مکان پارگی بایستی این کپسول را روی دیوار یا این که مکان هایی که احتمال پارگی می‌باشد حرکت دهید این دستگاه فرستنده امواج خویش را به طرف مکان متبوع می فرستد و آنگاه امواجی را با گیرنده اخذ می نماید .
    با پیشرفتی که تکنولوژی داشته به راحتی می توان با این دستگاه مکان پارگی را پیدا کرد که چنانچه این دستگاه وجود نداشته باشد می بایست ساختمان را تخریب نمود تا مکان ترکیدگی پیدا شود اما با وجود این دستگاه نیازی نمی‌باشد بخش اعظم جاهای ساختمان برای یافت کردن مکان پارگی لوله تخریب شود .




    اما هر کسی نمی تواند با این دستگاه کار نماید بلکه نیاز به مهارت و حرفه ای است که اشخاص با سابقه در شرکت ها رفع گرفتگی لوله و خالی کردن چاه می‌توانند با این دستگاه کار نمایند و کار با این دستگاه و تشخیص پارگی از سرویس ها این شرکتها به حساب آورده می شود . این دستگاه کار لوله بازکن ها را راحت کرده و به آسانی می توان محل نشت را تشخیص اعطا کرد .

    پارگی لوله تا چه عمقی با این دستگاه قابل تشخیص است ؟
    این دستگاه تا عمق ۴۰ سانتیمتر میتواند پارگی را شناسایی نماید و بیشتر از این را پیدا نمی‌کند براین اساس برای لوله های ساختمانی به کارگیری می شود و جهت پارگی لوله های صنعتی نمی‌توان از این دستگاه به کار گرفت .
    این دستگاه کوچکترین نشتی را نیز پیدا می نماید و توجه کمتر از ۱۰ سانتی متر محل ترکیدگی را پیدا می نماید .

    بعداز این که محل پارگی لوله آب به وسیله دستگاه پیدا شد بایستی چه اقدامی انجام بخشید ؟
    هنگامی شاهد نم و رطوبتی در ساختمان میشوید و تشخیص می دهید پارگی لوله منجر این رطوبت شده مکان متبوع را تخریب میکنید و بخشی از لوله را بایستی تعویض میکنید یا این که کل لوله کشی ساختمان بایستی ردوبدل شود پس از انجام این سطح محلی را که تخریب کردید را بایستی تجدید بنا نمایید که امکان دارد نیاز به کاشی کاری , موزاییک کاری دوباره یا این که گچکاری و … داشته باشد .



    برای تشخیص ترکیدگی با دستگاه متبوع چقدر بایستی هزینه کرد ؟


    ارزش و هزینه تشخیص ترکیدگی با دستگاه در سال ۹۵ , ۵۰ هزار تومان بود با یه خرده تأمل در مییابید که هزینه تشخیص با دستگاه خیلی ذیل خیس از زمانی است که بخواهید جاهای بیشتری از ساختمان را تخریب نمایید .

    اندازه بها نوسازی دیوار و یا این که منتخب که برای رفع نم و رطوبت تخریب شده چقدر است ؟
    اندازه قیمت نوسازی مکان تخریب شده بستگی به عواملی داراست که امکان دارد مالک ساختمان این کار را به اشخاص همین شرکت رفع گرفتگی لوله واگذار کند و یا این که شاید آن را به شخص دیگری بسپارد .

    لوله های به کار رفته در ساختمان اشکال متفاوتی دارا هستند که در تحت معرفی می گردند :

    لوله پلیکا : لوله های پلیکا در حالتی‌که از کالا مرغوبی نباشند پس از مدتی نشتی می دهند و شکسته می گردند .

    لوله های آهنی : عیب این لوله ها این است که پس از مدتها پوسیده و یا این که فرسوده میگردند که بخش اعظم در ساختمانهای سابق لوله های آهنی به کار می‌برند امروزه از لوله های پلاستیکی که دارنده پنج لایه میباشند به کار گیری می شود .


    چه مواردی می بایست احتمال بخشید که لوله ترکیده است ؟
    هنگامی که مبلغ قبض آب بیشتر از همیشه و اضافه از حدمعمول باشد
    زمانی همه جا ساکت است و صدای چکه آب به گوش می‌رسد
    هنگامی شاهد نم و رطوبت روی دیوار باشید
    هنگامی فشار آب به طور ناگهانی افت پیدا می نماید .

To Top

Start a New Topic » « Back to the Small Business group