Skip to main content

Home/ Small Business/ آموزش عیب یابی کولرهای گازی و سرویس کولر گازی
aliostad70

آموزش عیب یابی کولرهای گازی و سرویس کولر گازی - 0 views

started by aliostad70 on 27 May 19
  • aliostad70
     

    آموزش عیب یابی و تعمیر کولرگازی اینورتر ال جی



    زمانی که همه مراحل را بررسی کردید و به این نتیجه رسیدید که باید برد کولرگازی را عوض کنید، قبل از تعویض برد حتما مراحل زیرا را انجام دهید.



    •     برق دستگاه را قطع کنید.

    •     تمامی اتصالات برد بیروی و داخلی را از برد کولرگازی جدا کنید.

    •     پس از چند دقیقه صبر، دوبار تمام اتصالات را وصل کنید.

    •     درنهایت برق دستگاه را دوباره وصل کرده و دستگاه را روشن کنید. درصورت مشاهده خطا، باید نسبت به تعویض برد اقدام نمائید.



    عیب یابی کولر گازی اینورتر ال جی


     



    •     این عملکرد برای مشخص شدن عیب ها در صفحه ی نمایش می باشند.

    •     اگر دو خطا داشته باشید اول خطایی که خطرناک تر است را نیز نشان می دهد.

    •     LED شروع به چشک زدن خواهد کرد اگر بعد از وقوع خطا ایراد رفع شود.

    •     بعد از برطرف کردن خطلا برق را قطع و مجددا وصل می کنید.



    کولرگازی اسپلیت یا اسپیلت چیست و چگونه کار می کند؟
     یکی از رایج ترین انواع کولرهای گازی نوع اسپلیت بوده، اسپلیت در زبان پارسی به معنای دو تکه است و در کولرگازی به معنی کولر با سیستم دوتکه می باشد که واحد یا تکه داخلی همان پانل بوده و تکه یا واحد خارجی همان کندانسور است.


     


    چه مدت زمانی لازم است تا سرویس کولر گازی انجام شود؟


    سرویس کولرهای گازی معمولا با تعویض فیلترها، شستشوی رادیاتور های خروجی و گاها تعویض گاز کولر انجام می پذیرد. در صورتی که نیاز به تعویض گاز کولر نباشد کار سرویس کولرگازی در 30 دقیقه قابل انجام خواهد بود. در صورتی که نیاز به تعویض گاز کولر باشد کار سرویس آن تا 50 دقیقه و گاها یک ساعت به طول می انجامد. و البته اگر نیاز به تغییر قطعاتی باشد زمان انجام کار سرویس بیشتر خواهد بود.



    واحد داخلی و خارجی کولرگازی اسپلیت توسط یک جفت لوله مسی عایق شده به همراه کابل ارتباطی به هم وصل می شوند
    چند نوع کولرگازی وجود دارد؟
    1. پنجره ای 2. پرتابل 3. اسپلیت ها

    انواع اسپلیت کدامند؟
    1. اسپلیت دیواری 2.اسپلیت سقفی کانالی 3. اسپلیت سقفی کاستی 4.اسپلیت سقفی زمینی (زیر سقفی) 5. اسپلیت ایستاده




    عباراتی که این روزها ممکن است بخواهید در مورد آن در گوگل جستجو کنید:



    •     عیب یابی کولر گازی اینورتر

    •     کد های عیب یابی کولر گازی اجنرال

    •     علت گرم نکردن کولر گازی

    •     روش تست کمپرسور کولر گازی

    •     علت پریدن فیوز کولر گازی

    •     علت خاموش و روشن شدن کمپرسور کولر گازی

    •     ترموستات کولر گازی اسپیلت

    •     علت خاموش و روشن شدن کولر دوتیکه

    •     علت گرم نکردن اسپیلت


     



    کولرگازی پنجره ای چگونه کار می کند؟
    کولر پنجره ای یک تکه بوده و تمام اجزای تشکیل دهنده آن در یک قاب کنار هم قرار گرفته و به طور کلی اواپراتور و کندانسور و کمپرسور در یک مجموعه قرار دارند و محل نصب این کولرهای یک تکه پشت پنجره می باشد

    کولرگازی پرتابل چگونه کار می کند؟
    کولر پرتابل یا به اصلاح کولرهای قابل حمل مانند مدل پنجره ای یک تکه بوده و تمام قطعات در یک قاب قرار داشته و زیر دستگاه چرخ برای حرکت وجود دارد.

    پشت کولر پرتابل یک لوله خرطومی از جنس پلاستیکی وجود دارد به قطر حدودا 15 سانتی متر که گرمای موتور را به بیرون هدایت می کند

     تعمیرات کمپرسور اسکرول:
    نوع دیگری از کمپرسورهای مورد مصرف در کولر های گازی می باشند که معمولاً در ظرفیت های بالا مورد استفاده قرار می گیرند . مکانیزم داخلی این کمپرسور ها از دو قطعه حلزونی شکل تشکیل شده که یکی ثابت و دیگری متحرک می باشد که حرکت حلزون متحرک باعث فشرده شدن گاز بین این دو شده و فشار لازم را در خروجی ایجاد مینماید. از مهمترین مزایای این کمپرسورها راندمان بالا، صدای کم و طول عمر زیاد آن است.

    تعمیر کندانسور تقطیر کننده:
    مجموعه ای از لوله های مسی و صفحات آلومینیومی مشبک با طراحی خاص می باشد که در بخش خارجی دستگاه آت دور (outdoor) قرار گرفته و وظیفه آن جذب گرمای گاز مبرد (در حالت سرمایش)، یا دفع سرمای آن (در حالت گرمایش) و انتقال به محیط بیرون می باشد.
    آشنایی با مدل های اواپراتور (تبخیر کننده) مجموعه ای از لوله های مسی و صفحات آلومینیومی مشبک با طراحی خاص می باشد که در بخش داخلی دستگاه (Indoor) قرار گرفته و محل خنک سازی هوا (در حالت سرمایش) و یا دفع گرما (در حالت گرمایش) میباشد.
    به عبارتی هوای درون اتاق با مکیده شدن از قسمت بالای یونیت داخلی وارد محفظه اواپراتور شده و پس از خنک شدن (در حالت سرمایش) و یا گرم شدن (در حالت گرمایش) از قسمت پایینی آن به سمت اتاق دمیده میشود.


    سرمای کولر بیش از مقدار طبیعی است و علیرغم کار مداوم اتوماتیک دستگاه اتفاق نمی افتد.

    این عیب می تواند از جوش خوردن کنتاکت های درون کلید ترموستات باشد. ولوم ترموستات را در جهت خلاف عقربه ی ساعت بچرخانید. اگر ترموستات خاموش نشد، زمان تعویض آن فرا رسیده است.

    البته می توان قاب مخصوص ترموستات را جدا نموده و با سمباده کشی سطح کنتاکت ها، از آن ها مجددا استفاده نمود. اما بر طبق تجربه، کنتاکت های سمباده شده، به خاطر فرسوده شدن سطح پلاتین ها، پس از مدتی کوتاه دچار همین مشکل می شوند. پس تعویض ترموستات منطقی تر از تعمیر آن است. زیرا کار مداوم به کمپرسور آسیب جدی وارد می کند و تعویض ترموستات با قیمتی اندک، مقرون به صرفه تر از تعمیر یا تعویض کمپرسور آسیب دیده از جانب ترموستات می باشد.


    براي خريد يک کولر گازي خوب، به چه نکاتي بايد توجه كرد؟


    ضمن تاکيد مجدد بر ساده بودن امکان مديريت بر هزينه‌هاي برق مصرفي، توصيه‌هاي زير براي خريد کولر گازي ارائه مي‌شود:

     
    الف: کولرهاي گازي را از مبادي و فروشگاه‌هاي معتبر تهيه كنيد و حتماً کولرهاي داراي برچسب A خريداري شود. کاربرد اين توصيه باعث مي‌شود تا ‌٤٠ درصد در هزينه‌هاي برق مصرفي سرمايشي‌تان صرفه‌جويي شده و کولر منصوبه دچار مشکلات و نقص نشود.


    ب: ظرفيت کولر گازي را متناسب با مساحت فضايي که نياز به بردوت دارد، انتخاب کنيد. يعني براي مساحت ‌٣٢ تا ‌٣٧ متر مربع از کولر گازي با ظرفيت ‌٩٠٠٠ Btu/n ، مساحت ‌٣٨ تا ‌٤١ متر مربع از کولر گازي با ظرفيت ‌١٠٠٠٠ Btu/n ، مساحت‌٤٢ تا‌٥٠ متر مربع از کولر گازي با ظرفيت ‌١٢٠٠٠ Btu/n، مساحت ‌٥١ تا ‌٦٤ متر مربع از کولر گازي با ظرفيت ‌١٤٠٠٠ Btu/n، مساحت ‌٦٥ تا ‌٩١ متر مربع از کولر گازي با ظرفيت ‌١٨٠٠٠ Btu/n و براي مساحت ‌٩٢ تا ‌١١٧ متر مربع از کولر گازي با ظرفيت ‌٢٤٠٠٠ Btu/n استفاده شود.

To Top

Start a New Topic » « Back to the Small Business group